E-Ticaret Lojistiği Süreçleri Nasıl Planlanır ve Yönetilir?

E-Ticaret Lojistiği Süreçleri Nasıl Planlanır ve Yönetilir?

Online ürün satış sektörünün gelişme göstermesinde lojistik süreci oldukça önemli. E-ticaret sitelerinin ürünlerini alıcıya güvenli ve hızlı şekilde ulaştırabilmeleri büyük oranda lojistik sektörü ile ilgilidir. Bu süreçte ürünlerin sipariş aşamasından itibaren tüm aşamaların titiz bir şekilde yürütülmesi gerekir. E-ticaret lojistiği de bu süreçte ne kadar profesyonel gerçekleştirilirse alıcılar da o firmadan o kadar memnun kalır. Kısacası e ticaret lojistiği hizmet kalitesini yakından etkileyen önemli bir alan.

Lojistik konusunda detaylı olarak bir tanımlama yapmak gerekirse bir ürünün üretiminden teslimatına kadar tüm aşamaları içeren hizmet süreci olduğu söylenebilir. Ürünler bu süreçte ilk üretici tarafından üretilir ve tüketiciye ulaştırılması ile süreç sona erer. Bu durum da e-ticaret lojistiği kapsamında gerçekleştirilir.

 

E-Ticaret Lojistiğinin Temel Aşamaları

Başarılı bir e-ticaret lojistiğinin kendi içinde aşamaları bulunur. Üretimden tüketiciye teslimine kadar gerçekleşen bu süreçte her aşamanın profesyonel düzeyde gerçekleştirilmesi önemli bir konu. E-ticaret lojistiği aşamaları ise şu şekilde sıralamak mümkün olabilir:

  • Ürünlerin üreticiden satıcıya ulaştırılması
  • Ürünlerin depolanması ve stok yönetimi süreci
  • Ürünlerin tasnif edilmesi
  • Ödeme sistemlerinin ayarlanması süreci
  • Ambalajlama süreci
  • Dağıtım süreci
  • Teslimat
  • Satış sürecindeki tüm resmi prosedürler

Olmak üzere detaylı bir süreçtir. E-ticaret lojistiği konusunda tüm aşamalarına ayrı ayrı önemi bulunur. Bir ürün üretim yerinde üretildiğinde lojistik süreci de başlatılmış olur. Sonrasında tüketiciye ulaştırılana kadar tüm bu aşamalardan geçirilmesi gerekir. Bu bakımdan profesyonel ve deneyimli bir lojistik kadrosu ile çalışmak müşteri memnuniyeti açısından önem taşır. Uluslararası lojistik yönetimi sırasında ayrıca yurt dışına yapılan satışlarda tüm gümrük işlemleri de bu sürece dahil edilir.

 

E-Lojistikte Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret lojistiği sırasında dikkat edilen birçok önemli nokta bulunur. Bu süreçte en ufak bir sorun ya da hata marka kalitenizi yakından etkiler. Bu süreçte planlamanın dikkatli ve titiz bir şekilde yapılması oldukça önemli. Planlama yapılmasının en temel amacı ise tüm ürünlerin vaat edilen sürede alıcıya ulaştırılmasını sağlamaktır. Aynı zamanda ürünlerin bozulmadan ve sorunsuz ulaştırılmasında da planlamanın da önemli olduğu söylenebilir. E-ticaret lojistiği mutlaka alıcıları memnun edecek şekilde verilmelidir.

Bu sürecin iyi bir şekilde planlanması zamandan ve maliyetten de tasarruf edilmesinde etkili olur. Özellikle personelinizin yükünü hafifletecek şekilde planlama yapmak işlerin de daha hızlı şekilde yürümesini sağlar. Sorunsuz bir e ticaret ürün teslimi için mutlaka detaylı planlama gerekir. E-ticaret lojistiği planlaması yaparken de tüm maliyet kalemlerini detaylı olarak hesaplamanız gerekir. Bu süreçte harcama kalemlerinin hesaplanması, çalışacak personel sayısının belirlenmesi sürecin kusursuz işlemesi açısından dikkat edilenler arasında bulunur.

 

E-Ticaret Lojistiğinde Hızlı ve Etkili Çözümler

E-ticaret lojistiği sürecinde ürünlerin tedarik edilmesi sürecin ilk aşamasıdır. Bu süreçte imal edilen tüm ürünler satıcı tarafından temin edilir ve depolarda stoklanır. Sonrasında müşteri bu ürünleri satın alana kadar muhafaza eder. Ürünler için bir sipariş gerçekleştiğinde ise ürünlerin paketleme işlemleri yapılarak satışa hazır bir duruma getirilir. Her ürün ambalajlamadan geçirildikten sonra ise kargo süreci başlatılır. Bu ürünler daha sonra dağıtım birimlerine ya da firma ile anlaşmalı bir şekilde çalışan kargo şirketlerine gönderilir.

Bu süreç içerisinde müşterinin gerçekleştirmiş olduğu değişim işlemleri ile iadeler de dahil edilir. Çok detaylı bir çalışma gerektiren e-ticaret lojistiği profesyonel firmalarla çalışması gereken bir alan denilebilir. Bu süreçte firma ile tüketici arasında iyi bir iletişimi de gerekli hale getirir. Firmaların maliyeti açısından son derece avantajlı bir süreçtir. Depolamadan teslimata kadar her aşama çok iyi bir şekilde planlandığında firmaların marka imajına çok önemli bir etkisi bulunur.

CHOSE YOUR COUNTRY